everything in my life,,,
aku adalah akuu..!!!



fRoM mY hEaRt & mY sOuL.....
bila keyboard ku mula menari...

Tuesday, April 17, 2012

luahan hti sebelum tidoo..

org kate law kite share lg better kan dr pendam sorg2..
tapi akuu..xde sape2 pom nk share...
eehhh...xbaek tipuu...ade laaa...kan daa share ngan my lovely mummy...muaaahhxxsss...

tapi kan...suke sgt ptg td abah amek kat hotel..kite kua p makan kat New horizon
....(makan lagii...)
biaa laaa...
banyak aku share ngn abh, xsangka abh dpt tahu ape yg aku pk..
ak bercerita pjg lebar..after that, hepyy ase cam lpas beban yg ganggu fkiran aku..
betol laaa..keputusan yg aku buat ni...abah pesan,
jgn ikut sgt darah muda, aku masih mentah dlm dunia ni..
betol bah, mmg sgt mentah n masih xmampu utk bt kptusan yg baik..
even abah xbrsame aku...tapi aku bngga sbb aku dpt jd satu2nya ank pmpuan abah...
u give me everytingg dad...
nothing gonna chnge my love 4 u...

share laa kat belog, at least dpt 
luahkan ape yg terbuku ni kan...

umi plak ajar aku jd seorg wanita tabah & xmudah jatuh 
dlm kehidupan ni...
umi kate aku mampu bt keputusan sendiri..
tp x mie...aku masih gagal laksanakan ape yg aku nak lam 
hidup nie....
=(
aku masih xmatang.......
eemmm...biaa laaaa...pape pom..
malas daa nk pk pape...
ikot laa nk jd gapo pom...
grab it as ur challenges..!
u can do it..!


orang kate..mimpi lagi indah dari reality...
emmmm...betol kan...tp kadang2 mimpi leh bawa kite hanyut ngan
sume yg indah tuuu...
dan bila kita terjaga dr mimpi...kite akan sedih bila ape yg kita lalui 
sebentar td..hanyalah mimpi...oouchhh,,,sgt sedih kan...
tapi......kadang2 org kate mimpi tuu leh jd kenyataan kan..
kadang2 orang kate mimpi tuu mainan tido..
kadang2 org kate mimpi tuu iblis jer..
kadang2 org kate mimpi tuu buat kita jd takot...
mmmmmmm....bape banyak pom kadang2 tuuuu..
aku tetap nak mimpi tuuuu..
 aku tahu,,hnya  dalam mimpi jer aku akan bahagia...
dan dapat ape yang aku nak..
aku senang ngan mimpi aku ...,
walaupun xkan jadi nyata..!..
i'll accept it....
biaaa xde sape tahuu....n org xkan rase ape yg aku rase sekarang....
hanya aku!






Kadangkala Tuhan hilangkan sekejap mentari, lalu Dia datangkan kilat dan guruh. Puas kita mencari dan menanti di mana mentari, rupa-rupanya Allah ingin hadiahkan kita pelanginya yang indah..

KADANG2....AKU TERTANYA-TANYA...
APA ITU KEBAHAGIAAN..?

KETIKA aku ingin hidup KAYA,
Aku lupa bahwa HIDUP adalah KEKAYAAN.
KETIKA aku takut MEMBERI,
Aku lupa bahwa semua yang aku miliki adalah PEMBERIAN.
KETIKA aku ingin jadi yang TERKUAT,
Aku lupa bahwa dalam KELEMAHAN, Allah memberi aku KEKUATAN.
KETIKA aku takut RUGI,
Aku lupa bahwa HIDUPKU adalah sebuah KEBERUNTUNGAN.
HIDUP ini sangatlah INDAH jika
MENSYUKURI apa yang sudah ada.
Adakalanya yang TERINDAH bukanlah yang TERBAIK,
Yang SEMPURNA tidak menjanjikan KEBAHAGIAAN.
Tetapi ketika kita mampu dan mahu MENERIMA semua KEKURANGAN & KELEBIHAN…
Itulah KEBAHAGIAAN!


begitu juga pesanan untuk diri sendiri..=)
^_^

Jika SENDIRI jangan marasa SEPI.. Ada ALLAH yang MENGAWASI..
Jika SEDIH jangan PENDAM dalam HATI.. Ada ALLAH tempat BERDOA..
Jika MARAH jangan FIKIR dalam HATI.. Ada ALLAH tempat MENENANGKAN DIRI..
Jika SUSAH jangan MERASA PILU.. Ada ALLAH tempat MENGADU..
Jika GAGAL jangan BERPUTUS ASA.. Ada ALLAH tempat MEMINTA..
Jika BAHAGIA jangan menjadi LUPA.. Pada ALLAH tempat BERSYUKUR..


eerrmmmmmmmm....hmmmm..


=).....tenangggg...
sekarang boleh tido dgn aman.......
terima kasih ya Allah....

p/s: xleh tdo plok..xnero..sbb segar lepas berwhuduk...=)...so,
layan cinta buat emelda jap..
jomm...

No comments:

Post a Comment